Monday, January 5, 2009

Varje nytt års måste...

...summeringen av det gamla årets sista fest.


(och lite annat)


Eftersom jag tillbringade nyårsdagen med återhämta mig efter nyårsafton, och 2-4 med att vara oledig, så har det inte blivit något skrivande innan nu.


Som trogna läsare kanske minns (är man otrogen läsare kan man i och för sig bara scrolla ner, jag raderar inga inlägg) så har jag allvarliga problem med beslutsfattande, särskillt vad gäller stora saker så som nyårsfirande. Nåväl. Klockan 17 ca nyårsafton blev det i alla fall bestämt att jag skulle crasha Emmas väns fest. (Classy..)


Jagade sedan runt i lägenheten som en liten mupp på jakt efter något att ha på sig samt något att dricka, därefter brumma med bilen till Johanna och Emma för att kunna attackera festen i samlad trupp. Väl där träffade vi på det vanliga gänget, Calle, samt några läskiga nästandanskar som försökte sno Johannas Xider Winter. Hon lyckades dock återta den med minimal blodspillan. Victory!


Vid 23:30 blev det trängsel i hallen när alla skulle ha på sig skorjackorvantarhalsdukar samtidigt, men vi lyckades trots allt ta oss ner till Tullbron i tid till tolvslaget. Där blev bubbel, cigarrer för de som ville ha det och massa kramar å pussar för alla. Kom sedan fram till att det var KALLT ute, så vi stack till Chez Adam för toalettbesök och lite biljard. Återvände sedan till Emmas vän för lite efterfest och där hittade vi en flaska bubbbel som någon bara lämnat liksom. Så vi kände oss tvungna att dricka upp den också...
Sålunda kände vi oss klara att påbörja färden hemåt vid 05:30 cirka. Det var långt. Och kallt. Tack dock till Johanna som lånade ut sin extrasäng och utfordrade oss med pommes när vi kom hem. :)

Så. Årets nyårslöften:
¤ Ut och resa. Långt.
¤ Börja umgås mer med mina vänner, gamla som nya.
¤ Bli mer ekonomisk.
¤ Komma på vad jag ska göra av mitt liv.



Antal lediga dagar vecka 1 som blev olediga: 2

Yours sincerly,
Nenne

4 comments:

  1. Nej då, vecka 1 började ju redan förra året, så jag var ledig ganska många dagar :)

    ReplyDelete
  2. Vad krångligt det blev... Ok, v. 1 pågick från 29/12 till 4/1. Jag var schemalagd 1 dag, sedan fick jag två extra pass, så jag var ledig 4 dagar =)

    ReplyDelete